Η συγγραφική ομάδα

1300+ έλληνες καθηγητές Φυσικής διαμορφώνουν μαζί μας τη νέα γενιά εκπαιδευτικών βιβλίων στην Ευρώπη. Τους ευχαριστούμε θερμά εκ μέρους της Klett, της National Geographic και όλης της συγγραφικής μας ομάδας!

Ηλίας Καλογήρου

Φυσικός, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπεύθυνος ΕΚΦΕ Ηλείας. Ζει και εργάζεται στο Πύργο Ηλείας. Είναι πτυχιούχος του Φυσικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1981). Διορίστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το 1989. Δίδαξε επί τετραετία τη Φυσική PSSC (1992-1996) και επιδιώκει συνεχώς κατά τη διδασκαλία να προωθείται το πείραμα και η εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών. Ήταν επιμορφωτής του ΠΕΚ Πατρών (1999-2008) στις φυσικές επιστήμες και από το 1996 είναι υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ηλίας. Είναι συγγραφέας εργαστηριακών οδηγών του ΟΕΔΒ (πολλαπλό βιβλίο Φυσικής Λυκείου, 1999), πλήθους επιστημονικών και κοινωνικών άρθρων σε περιοδικά (με κριτές) και εφημερίδες και έχει πληθώρα εισηγήσεων σε διάφορα συνέδρια. Έχει βραβευτεί σε πανελλήνιους και πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς πειραμάτων (10ο βραβείο το 2002 και 1ο βραβείο το 2003 στην Ολλανδία στο πρόγραμμα Physics on Stage, 1ο βραβείο GAID στην Αθήνα το 2009, 1ο βραβείο στη Δανία το 2011 στο πρόγραμμα Science on Stage, έπαινος από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη συμβολή του στη προώθηση της «Διερευνητικής /Ανακαλυπτικής Μεθόδου Διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες», στο πλαίσιο του έργου PATHWAY, 2013). Παρακολούθησε το πρόγραμμα HST 2011 (High School Teacher 2011) στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Έρευνας Σωματιδιακής Φυσικής (CERN) στη Γενεύη τον Ιούλιο του 2011. Στα ενδιαφέροντά του ανήκουν η σύνδεση της παρεχόμενης σχολικής γνώσης με την καθημερινότητα, η κατασκευή διατάξεων για την εκλαΐκευση της επιστήμης αλλά και έργων που συνδυάζουν την επιστήμη με την τέχνη.

Πάνος Ε. Μουρούζης

Απόφοιτος του Φυσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών (1979). Απέκτησε το μεταπτυχιακό του τίτλο στη Ραδιοηλεκτρολογία από το Τμήμα Φυσικής του Παν. Αθηνών (1981). Εκπαιδευτής στη σχολή ηλεκτρονικών του στρατού ΣΕΤΗΛ. Από το 1985 εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και από το 1998 Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών Κέρκυρας. Συμμετείχε για πολλά χρόνια ως επιμορφωτής του ΠΕΚ Ιωαννίνων, επιμορφωτής ΤΠΕ Α’ και Β’ επιπέδου, καθώς και στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης σε επιμορφώσεις καθηγητών Φυσικής και Πληροφορικής. Έχει συμβάλει στην ανάπτυξη των εργαστηρίων των Φυσικών Επιστημών και στη χρήση νέων τεχνολογιών της χώρας με τη συγγραφή εργαστηριακών οδηγών, τη συγγραφή προδιαγραφών εργαστηρίων του Υπουργείου Παιδείας και με την κατασκευή πλήθους πρωτότυπων εργαστηριακών συσκευών και οργάνων. Για τις καινοτόμες αυτές ιδέες και κατασκευές έχει βραβευτεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Physics on Stage, από το CERN και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συμμετείχε στην επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία 1100 σύγχρονων εργαστηρίων Φ.Ε. σε ισάριθμα Λύκεια της χώρας και ήταν υπεύθυνος του έργου αυτού για τα Ιόνια νησιά. Εισηγητής του θεσμού των Υπεύθυνων εργαστηρίων (ΥΣΕΦΕ) υπηρετεί τον θεσμό των ΕΚΦΕ μέσω του Συλλόγου της ΠΑΝ.ΕΚΦΕ από διάφορες θέσεις στο Δ.Σ και τελευταία από τη θέση του Προέδρου.

Βασίλης Νούσης

Φυσικός, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπεύθυνος ΕΚΦΕ Θεσπρωτίας. Ζει και εργάζεται στην Ηγουμενίτσα Θεσπρωτίας. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Απόκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα στις «Νέες τεχνολογίες και έρευνα στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών» από το ίδιο τμήμα. Από το 1996 διδάσκει Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ από το 2011 είναι υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Ηγουμενίτσας. Υπήρξε επιμορφωτής στις ΤΠΕ πρώτου επιπέδου. Στα ενδιαφέροντά του είναι η αξιοποίηση στοιχείων από την ιστορία των Φυσικών Επιστημών και των νέων τεχνολογιών στην πειραματική διδασκαλία των Φ.Ε.. Ιδιαίτερα για τη σχεδίαση και υλοποίηση πειραμάτων φυσικών επιστημών, τον ενδιαφέρουν η χρήση μικροϋπολογιστικών συστημάτων (π.χ. Arduino), η χρήση της κάρτας ήχου του υπολογιστή ή των smartphones, καθώς και η ανάλυση βίντεο και το λογισμικό Tracker. Για τα ίδια θέματα έχει συγγράψει σειρά επιστημονικών άρθρων που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση», έχει εκδώσει σχετικά δωρεάν διατιθέμενα βιβλία, έχει παρουσιάσει εισηγήσεις σε διάφορα επιστημονικά συνέδρια, ενώ διατηρεί και σχετικό blog (ntphyslab.blogspot.gr). Έχει βραβευτεί δύο φορές (2016 και 2019) στον πανελλήνιο διαγωνισμό πειραμάτων, και συμμετείχε ως μέλος της ελληνικής αποστολής στους αντίστοιχους πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς (Science on Stage).

Σπύρος Ν. Χόρτης

Ζει και εργάζεται στη Λευκάδα. Είναι πτυχιούχος του Φυσικού Τμήματος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου από το ΕΑΠ – Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Προχωρημένες Σπουδές στη Φυσική». Από το 2002 εργάζεται στη Μέση Εκπαίδευση διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Από το 2012-2013 είναι υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Λευκάδας. Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίου για τη Φυσική της Γ’ Λυκείου, «Κριτήρια αξιολόγησης στη Φυσική Γ Λυκείου» (εκδ. Πατάκη, 2003). Έχει ασχοληθεί με την κατασκευή πειραματικών διατάξεων για τις ανάγκες των σχολείων. Έχει δημοσιεύσει σχετική εργασία με πρωτότυπη κατασκευή με απλά υλικά για την πειραματική μελέτη των ρευστών, στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση» (τ.9). Είναι γνώστης σε βασικό επίπεδο των γλωσσών προγραμματισμού java και python και έχει ασχοληθεί με τη δημιουργία μικροεφαρμογών (java applets) για την προσομοίωση φαινομένων Φυσικής. Συμμετείχε παλαιότερα σε πολλά συνέδρια της ΕΕΦ και ως εισηγητής στο 11ο πανελλήνιο συνέδριο με δύο εισηγήσεις. Έχει παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια σύγχρονης Φυσικής στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Έρευνας Σωματιδιακής Φυσικής (CERN) στη Γενεύη καθώς και προχωρημένα μαθήματα Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων για καθηγητές Λυκείου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Masterclasses).

Ιωάννης Χριστακόπουλος

Καθηγητής Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τ. υπεύθυνος ΕΚΦΕ. Νέας Φιλαδέλφειας. Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Φυσικής, 1979) και πτυχιούχος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων» του ΕΑΠ (2001). Ήταν μέλος της συντονιστικής ομάδας των Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Εχει λάβει μέρος σε πολλά σεμινάρια επιμόρφωσης, ως επιμορφωτής και επιμορφούμενος. Έχει συγγράψει πλήθος βοηθημάτων, βιβλίων κι έχει επιμεληθεί πλήθος μεταφράσεων βιβλίων για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Έχει αποδόσει στα ελληνικά πλήθος διδακτικών πακέτων και εργαστηριακών δραστηριοτήτων των UNESCO, Phywe, Vernier και Lego. Ήταν μέλος της ομάδας εφαρμογής και αξιολόγησης του προγράμματος φυσικής PSSC, καθηγητής Φυσικής στο ΕΠΛ Νέας Φιλαδέλφειας και υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Νέας Φιλαδέλφειας. Έχει διδάξει και διδάσκει σε μεταπτυχιακά προγράμματα STEM της ΑΣΠΑΙΤΕ και του Πανεπιστήμιου Αιγαίου - ΕΕΦ. Είναι μέλος της ΕΕΦ, με την οποία οργάνωσε και οργανώνει πλήθος επιστημονικών εκδηλώσεων.