Η συγγραφική ομάδα

670 έλληνες καθηγητές Φυσικής διαμορφώνουν μαζί μας τη νέα γενιά εκπαιδευτικών βιβλίων στην Ευρώπη. Τους ευχαριστούμε θερμά εκ μέρους της Klett, της National Geographic και όλης της συγγραφικής μας ομάδας!

Επιστημονική Εποπτεία

Κωνσταντίνος Νικολόπουλος

Καθηγητής Φυσικής στο Παν/μιο του Birmingham,
Ερευνητής στο CERN

Ο Κώστας Νικολόπουλος είναι καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο του Birmingham. Για τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το 2010, του απονεμήθηκε το βραβείο Marc Virchaux, ενώ στη συνέχεια έγινε μέλος του Εθνικού Εργαστηρίου Brookhaven των ΗΠΑ ως μεταδιδακτορικός ερευνητικός συνεργάτης. Ηγήθηκε ομάδας 100 φυσικών στο πείραμα ATLAS, μιας μεγάλης επιστημονικής συνεργασίας στο CERN, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην ανακάλυψη του μποζονίου Higgs. Για τη συμμετοχή του σε αυτή την ανακάλυψη, η οποία θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στη θεμελιώδη Φυσική τον αιώνα που διανύουμε, τιμήθηκε με το βραβείο Blavatnik. Η έρευνά του χρηματοδοτείται παράλληλα από τις δράσεις Marie Skłodowska-Curie (FP7 και H2020), τη Βασιλική Εταιρεία και το Ινστιτούτο Durham. Το 2020 βραβεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας με το ERC Public Engagement Research Awards ως ένας από τους τρεις πρώτους Ευρωπαίους επιστήμονες για τη συμβολή του σχετικά με την ευαισθητοποίηση του κοινού στην επιστημονική έρευνα.

Κωνσταντίνος Βουρλιάς

Δρ. Διδακτικής της Φυσικής,
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Κώστας Βουρλιάς ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, κάτοχος Μεταπτυχιακού στη Φυσική Περιβάλλοντος και Διδάκτωρ Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του ΑΠΘ.

Έχει συγγράψει αρκετές εργασίες για τη Διδακτική της Φυσικής, οι οποίες έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων. Είναι Γενικός Γραμματέας στη Βαλκανική Ένωση Φυσικών (BPU) και μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι η διδασκαλία της Φυσικής εκτός τάξης και οι διαγωνισμοί Φυσικής.

Γεώργιος Γκρος

Φυσικός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

Απόφοιτος του Φυσικού τμήματος του Πανεπιστημίου της Πάτρας το 1981. Διδάσκει Φυσική στη δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση από το 1983. Είναι ιδιοκτήτης του εκπαιδευτικού ομίλου ΕΝΑ από το 1987. Από το 2002 έως το 2011 ήταν αντιπρόεδρος του Φροντιστηριακού Ομίλου ΟΡΟΣΗΜΟ.

Από το 2002 έως το 2006 ήταν αντιπρόεδρος των 120 φροντιστηρίων ΠΑΣΥΦ. Από το 2003 έως το 2007 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος του εκπαιδευτικού ένθετου ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ. Από το 2013 έως το 2017 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας ΟΕΦΕ, για τους πανελλήνιους Διαγωνισμούς προσομοίωσης. Από το 2016 έως το 2017 ήταν συντονιστής των σεμιναρίων επιμόρφωσης της ΟΕΦΕ. Από το 2014 έως σήμερα είναι υπεύθυνος της Επιτροπής Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ΕΕΦ.

Από το 2016 έως το 2018 είναι μέλος του ΔΣ της ΕΕΦ. Είναι επιστημονικά υπεύθυνος του Πανελλήνιου διαγωνισμού Φυσικής από το 2016 έως το 2018. Έχει εκδώσει 12 εκπαιδευτικά βιβλία Φυσικής με τις εκδοτικές Τομές Ορόσημο, την ΕΕΦ, την ΟΕΦΕ και την Ελληνοεκδοτική. Μέλος της συγγραφικής ομάδας της Φυσικής Β’ Γυμνασίου από την Klett – National Geographic.

Αναστάσιος Μολοχίδης

Επίκουρος Καθηγητής στο Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής & Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του τμήματος Φυσικής, Α.Π.Θ.

Επίκουρος Καθηγητής στο Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔιΦΕΤ) του Τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν:

  • Τη διδασκαλία και τη μάθηση της Φυσικής στη βασική εκπαίδευση, στην αρχική εκπαίδευση υποψήφιων εκπαιδευτικών και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε τυπικές και άτυπες μορφές μάθησης.
  • Τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη την υλοποίηση και την αξιολόγηση καινοτόμων Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών με τη χρήση ΤΠΕ, με πλαίσιο ανάπτυξης την παιδαγωγική γνώση περιεχομένου,
  • Τον σχεδιασμό και την αξιοποίηση εικονικών εργαστηρίων σε διερευνητικές συνθήκες μάθησης και
  • η μελέτη της επαγγελματικής ανάπτυξης υπηρετούντων και υποψήφιων εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών.

Γιάννης Παπαδάκης

Καθηγητής Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ζει και εργάζεται στην Κω αν και η καταγωγή του είναι από τα Χανιά. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ. Δίδασκε Φυσική στη δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση από το 1987 μέχρι το 2004. Από το 2004 μέχρι το 2015 δίδασκε Φυσική στη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση, ενώ από το 2015 μέχρι και σήμερα είναι υπεύθυνος ΕΚΦΕ Κω (που έχει στην αρμοδιότητά του όλα τα σχολεία των νησιών της βόρειας Δωδεκανήσου), της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου. Αμέσως μόλις ανέλαβε υπεύθυνος στο ΕΚΦΕ Κω, οργάνωσε εξαρχής και εξόπλισε πλήρως, το εργαστήριο του ΕΚΦΕ, θέτοντάς το σε πλήρη λειτουργία, διοργανώνοντας διαρκώς επιμορφώσεις, μαθητικές επισκέψεις και διαγωνισμούς πειραμάτων φυσικών επιστημών.

Τα κύριά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην εργαστηριακή διδασκαλία, την ένταξη των πειραματικών δραστηριοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη, διδακτική των φυσικών επιστημών, καθώς και την εκλαΐκευση της επιστήμης.

Λαμπρινή Παπατσίμπα

Καθηγήτρια Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Πτυχιούχος του Φυσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, με δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στη Θεωρητική Φυσική (Ε.ΚΕ.Φ.Ε. Δημόκριτος), μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση) και διδακτορικό στη Θεωρητική Φυσική Υψηλών Ενεργειών / Στοιχειώδη Σωμάτια με τίτλο: «Ύλη κουάρκ και αδρονικοί πίδακες» (ΕΚΠΑ, Τμήμα Φυσικής).

Έχει 25ετή διδακτική εμπειρία στη Δημόσια Εκπαίδευση και σήμερα διδάσκει στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για 5 έτη ήταν αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθήνας (1997-1999), καθώς και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε., 1997-2001). Επιμορφώτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών (1998-2007). Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει 59 δημοσιεύσεις σε περιοδικά με κριτές ή σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές ή σε περιλήψεις συνεδρίων με κριτές (9 στο χώρο της Θεωρητικής Φυσικής και 50 στη Διδακτική της Φυσικής).

Επίσης, είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας των διδακτικών πακέτων της Φυσικής της Α’, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου (διδάσκονται από το σχολικό έτος 2000 μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, καθώς και στα σχολεία της Κύπρου). Υπήρξε μέλος της ομάδας για τη σύνταξη του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (2002), του προγράμματος σπουδών για το «Ερευνώ τον Φυσικό Κόσμο» για την Ε’ και Στ’ Δημοτικού (2002), του Προγράμματος σπουδών για τη Φυσική του Γυμνασίου (Νέο Σχολείο, 2010), των προγραμμάτων Σπουδών για τη Α’ και Β’ Λυκείου Φυσική Γενικής Παιδείας, Β’ και Γ’ Λυκείου Φυσική προσανατολισμού (2013).

Θωμάς Σατζουκίδης

Καθηγητής Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Θωμάς Σατζουκίδης είναι απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στη Φυσική Στερεάς Κατάστασης από το Πανεπιστήμιο Université Pierre et Marie Curie. Από το 2012 έως το 2015 εργάστηκε ως ερευνητής Marie Curie στη Scuola Normale Superiore di Pisa και μελέτησε φασματοσκοπικά τη συμπεριφορά διπλών κβαντικών πηγαδιών δυναμικού σε υψηλά μαγνητικά πεδία. Το 2014 μετέβη στις ΗΠΑ για να πραγματοποιήσει μετρήσεις στο πανεπιστήμιο Columbia, ενώ συμμετείχε ως ομιλητής σε διεθνή συνέδρια.

Το 2016, μετά από ετήσια πρακτική άσκηση, έλαβε την αναγνώριση της άδειας διδασκαλίας ΠΕ04 από το Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας της Ιταλίας και έκτοτε εργάζεται ως καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης. Έχει διδάξει Μαθηματικά και Φυσική σε μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου τόσο την ιταλική όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία CLIL. Το 2019 διορίστηκε με διαγωνισμό στο δημόσιο γυμνάσιο, ως καθηγητής του μαθήματος Fisica e Laboratorio.

Το 2020 έλαβε πιστοποίηση με θέμα την διδακτική των ελληνικών ως δεύτερη και ξένη γλώσσα από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη, ενώ από το, Σεπτέμβριο του ίδιου έτους είναι εγγεγραμμένος φοιτητής του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Διοίκηση της Σχολικής Μονάδας και Κλινική Παιδαγωγική» του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Φλωρεντίας. Είναι ενεργό μέλος της Associazione per l’insegnamento della Fisica και της Società Italiana di Fisica και συμμετέχει στα τμήματα προετοιμασίας για τις Ολυμπιάδες Φυσικής. Κατά καιρούς παρακολουθεί σεμινάρια ειδίκευσης στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και είναι κάτοχος του πιστοποιητικού Google Educator level 1&2.